Güncel Haberler

Rusya’dan medya misillemesi: Çok sayıda Avrupalı medya kuruluşuna yasak getirildi

Bu haberin ilk yayınlandığı dil İngilizcedir.

Rusya'da yasaklanan yayınlar listesinde Fransız haber ajansı AFP, Alman yayın kuruluşu Der Spiegel, FAZ ve İtalyan kamu yayıncısı Rai de yer alıyor.

REKLAM

Rusya Dışişleri Bakanlığı Salı günü yaptığı açıklamada, Avrupa'daki 81 haber kaynağına erişimin engellendiğini duyurdu.

Kremlin yönetiminin kararı, Avrupa Birliği'nin (AB) Rusya destekli dört medya şirketine uyguladığı yayın yasağına misilleme olarak alındı.

Listede ayrıca Fransız haber ajansı AFP, Alman yayıncılar Der Spiegel ve FAZ'ın yanı sıra İtalyan ve İspanyol kamu yayıncıları Rai ve RTVE de yer alıyor.

Açıklamada, “Rus medyasına yönelik kısıtlamaların kaldırılması halinde Rus tarafı, söz konusu medya işletmecilerine ilişkin kararını yeniden gözden geçirecektir” denildi.

Geçen ay AB, aralarında Avrupa'nın Sesi, RIA haber ajansı, Izvestia ve Rossiyskaya Gazeta'nın da bulunduğu Kremlin bağlantılı dört kurumun yayın faaliyetlerini yasaklamıştı.

Avrupa Konseyi 17 Mayıs tarihli açıklamasında kara listeye alınan dört medya kuruluşunun sürekli olarak Rusya'nın “doğrudan veya dolaylı kontrolü altında” olduğunu söyledi.

Konsey, bu kararın, bu kurumların Ukrayna'nın yasadışı işgaline destek sağlamada “etkili” oldukları gerekçesiyle alındığını belirtti.

RIA, Izvestia ve Rossiyskaya Gazeta'nın en azından kısmen Rus devletine ait olduğu biliniyor.

Hollanda merkezli Avrupa'nın Sesi, Rus propagandasını yaymak için para ödediği iddia edilen Avrupalı ​​parlamenterlere yönelik büyük bir soruşturma olan Russiagate'in ardından dezenformasyonla mücadele operasyonunun odak noktası haline geldi.

Çek yetkililer, Mart ayı sonlarında Avrupa'nın Sesi aracılığıyla yürütülen ve iddiaya göre Avrupa Parlamentosu üyelerinin ve ulusal parlamentoların yararlandığı mali işlemleri içeren Rus nüfuz planını ortaya çıkardı.

Çek medyası, istihbarat yetkililerine dayandırdığı haberlerinde, sanıkların arasında Almanya, Fransa, Polonya, Belçika, Hollanda ve Macaristan'dan siyasetçilerin yer aldığını bildirdi.

Bunun ardından Alman kolluk kuvvetleri, aşırı sağcı Almanya İçin Alternatif (AfD) üyesi Petr Bystron hakkında yolsuzluk ve kara para aklama suçlamalarıyla soruşturma başlattı ve onun İspanya'nın Mallorca ve Almanya'nın Berlin ve Münih kentlerindeki ofislerine baskın düzenledi. . .

AfD'nin Avrupa seçimlerindeki eski önde gelen adayı Maximilian Krah'ın da davayla bağlantısı var. Almanya için Alternatif, bu dava ve karıştığı diğer skandallar nedeniyle Krah'ı dışlama kararı aldı.

Şubat 2022'de Ukrayna'nın geniş çaplı işgalinin ardından Rusya, birçok yerli ve yabancı bağımsız medyayı “propaganda” ve “aşırılıkçı” görüş yaymakla suçlayarak yasakladı.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
marsbahis giriş