Dükkan ve e-ticarette hareketlilik başladı … Sevgililer Günü Doğurganlığı

Özge Esen – DHA
Yaratılış Tarihi: 08 Şubat 2025 04:00
Markalar 14 Şubat Sevgililer Günü için indirimlere başladı. Özellikle mücevher ve çiçek sektörlerinde hareketlilik var. Şubat ayının bu faturalandırma döneminin ortalama yüzde 20-25 katkısının BMD Sinan Öncel başkanı ekledi. Çevrimiçi satın alımlar, bir önceki yılın Şubat ayına kıyasla ciroda % 50 artışı artırmalıdır.
Sevgililer Günü’nü kutlamak isteyenler alternatif hediyeleri araştırmaya başladılar. Bu özel hafta boyunca, birçok marka hem mağazalarda hem de Onlinta’da indirim yapmaya başladı. Yapılan indirimlerle, Şubat ayının en yoğun satışları da Sevgililer Günü döneminde. Türk İstatistik Enstitüsü’nün (TURKSTAT) verileri, perakende satışların hacmi Şubat 2024’te aylık yüzde 3,5 arttı ve geçen yıl en yüksek aylık artış gösterdi. Şubat 2024’te bilgisayar satışları ayda yüzde 7,6 öne geçti; Yüzde 3 ile tekstil ve ayakkabıların, kozmetik ve kişisel bakım malzemelerinin yüzde 2,2 ile takip edildiği görülmüştür. Bu yıl, en fazla mücevher, kozmetik, çiçek, kumaş, mal ve hazır teknolojik ürünler.
Birleşik Markalar Derneği (BMD) Sinan Öncel, Sevgililer Günü Başkanı, özellikle mücevher sektörlerinde çiçek ve restoranlar gözlemledikleri gözlemler getirdi. Öncel, “12-13-14’te dükkanlarda hareketlilik var. Şubat ayında Sevgililer Günü değişimi, cironun yaklaşık yüzde 20-25’inin cirosu, cironun ortalamasına katkıda bulunmayı bekliyoruz “dedi.
Geçen yıla göre % 50 artış
Ideseft CEO’su ve E-Ticaret Meclisi Üyesi Tobb Seyhun Özkara, 2025 yılında elektronik ticaret sektörü pozitif olacak, “2025’te enflasyonun yaklaşık 5, 5-6 trilyona ulaşmak için elektronik ticaret TL, “dedi. Geçen yılın Ocak ayına kıyasla Ocak 2025’te yüzde 42’lik bir büyümenin şunları söyledi: “Genellikle Şubat ayında Ocak ayına göre yüzde 5’ten 10’a kadar daha yüksek bir ciro ile kapanıyor. Bu dönemde, Sevgililer Günü gibi masraflar özel günlerin etkisi ile arttığında, geçen yıl Şubat ayına göre bu yıl yaklaşık % 50 ciro öngörüyoruz.
Özkara, ortalama sepet miktarlarında, “2024’teki e-ticaret oranına göre, sepetin ortalama miktarı 3.673.62 tl olarak hesaplandı. Şubat ayında özel günlerin etkisi ile sepetin ortalaması 4’e ulaşmalıdır. Bin 500 TL.
Kadın takılarının erkek teknolojik ürünleri
Özkara ayrıca önde gelen kategoriler hakkında bilgi verdi ve şöyle dedi: “Çelik bilezikler, minimalist halkalar ve premium saatler her şeyden önce kadın listelerinde. Erkekler, kablosuz kulaklıklar, akıllı saatler, tabletler, perdeler, termos, çok fonksiyonlu bıçaklar, akıllı cihazlar -car, telefon sahipleri, ürünler gibi kablosuz şarj cihazları için alınacak hediyelerde?
Mücevher satışları 2 kez artar
Sevgililer Günü’nde mücevher talebi var. Zen Pirlanta Emil Güzeliuş Başkanı, satışların özel günlerde arttığını ve aşağıdaki değerlendirmeyi gerçekleştirdiğini söyledi: “Diğer aylara kıyasla 2-2.5 kat arttı. Bu yıl aynı artışı bekliyoruz. Sevgililer Günü de düğün teklifleri ile özel bir gündür. Bu nedenle, her yıl satış satışlarında bir artış gözlemliyoruz. Aynı zamanda, son zamanlarda tüm kadınların favorileri olan su yolu bilezikleri ve kolyeler bu dönemde en favori arasında.
75 milyon şube çiçek ihracatı
Sevgililer Günü hareketliliği Antalya’nın seralarını yaşıyor. Merkezi Anadolu Süs Derneği ve Ürünleri başkanı İsmail Yilmaz, sonunda çiçek sevkiyatlarına yaklaştığını söyledi. Geçen yıl Sevgililer Günü’ne kıyasla yüzde 20’lik bir artış olduğunu ilan eden Yulmaz, “Sevgililer Günü için 30 ülkede 75 milyon nakliye şubesi vardı. 8-10 milyon dolar gelir bekliyoruz. İngiltere, Almanya, Romanya, Ukrayna ve Rusya’ya, özellikle Hollanda’ya çiçek gönderdik. En sevdiğimiz kırmızı çiçekler. Karanfil yine favori çiçek oldu.
