Avrupa ekonomisinde neler oluyor? | Euronews

& NbspEuronews
Yayın tarihi
Avrupa ekonomisi on yıl sonra büyüyor. Ancak, bu yıl veya önümüzdeki yıl öngörülemeyen olayların akışında ne olacağına bağlı olarak her şey değişecektir. Amerika Birleşik Devletleri'nden karmaşık mesajlar, Avrupa'daki seçimler, Brexit ve Çin statüsü ile ilgili endişeler. Bu hafta Avrupa ekonomisini gerçek ekonomideki Londra Ekonomi Okulu'ndan rapor ediyoruz.
Avrupa'daki her ülke büyüme eğrisinde zorluklarla karşılaşıyor. Bu yıl durum değişmeyecek. Bu yıl, Avrupa'daki büyüme önceki yıllardan bile daha yavaş olacak. Ancak, bu durum 2018'de değişebilir.
Bu hükmün içeriği ayrıntılı olarak. Euro bölgesi dört önemli ekonomide sayılsa da, şifa yavaştır, sadece Almanya gelişmektedir. Fransa'ya bakarsanız, iyileşme ve büyüme tahminlerden biraz daha fazla olmalıdır.
Bu nedenle, Euro bölgesindeki özel sektörün büyümesi Şubat ayında en yüksek 6 yıla ulaştı, ekonomide ne bekleniyor?
Maviflex, 30 yılı aşkın bir süredir Fransa'nın Lyon kentinde endüstriyel kapılar üretiyor. Kapılar, Avrupa ekonomisine olan faydalarını gösteren Fransa ve Avrupa'daki diğer şirketlere satılmaktadır.
Ham metal parçaları 40 işçi tarafından geliştirilir, dönüştürülür ve monte edilir. Buna ek olarak, satış ekibi ve destek ile şirket için toplam 88 kişi işe alınacak.
Maviflex'in güvenliği direktörü Laurent Melia sorunu açıklıyor: “Örneğin, haftalık kapasitemizi 2011'e kıyasla yüzde 30'dan 40'a çıkardık. Haftada yaklaşık 50 kapı olduğumuzda, şimdi 85, 90, 90 ve hatta bazen 100 kapıya yaklaşıyoruz”.
Maviflex büyümesi, özel sektörde ve özellikle üretimde iyileşmenin bir göstergesidir. Bu, euro bölgesinde diğer şirketlerin önünde görülür. Euro bölgesindeki işsizlik ortalaması yüzde 10'dan yüzde 9,1'e düştü.
Desjardins, Euronews muhabiri: “Euro'nun son aylarda amortismanı, ihracatın yabancılara gelişiyle satışları artırdı. Bu nedenle, Türkiye'deki işsizlikteki azalma piyasayı canlandırıyor”.
Ancak enflasyonun yükselişi ile aile ailelerin harcama gücünü etkiler. Şirketlerin artık büyümesi için stratejik bir yöne ihtiyacı yok.
Maviflex Anne-Sophie Panseri'nin CEO'su: Büyüme arayışındaki öncelikli yolumuz yabancı pazarlardır. Fransa da önemlidir, ancak esas olarak yurtdışında ve özellikle Avrupa'da çalışmalıyız. “Sözlerinde ihracatın öneminden bahsetti.
Yatırımların Avrupa'daki krizden önce yavaşladığı düşünüldüğünde, Maviflex gibi şirketler bir kez daha “belirsiz bir siyasi ortam” ve “yatırım yapma ihtiyacı” ikilemiyle karşı karşıya.
Maviflex CEO'su Anne-Sophie Panseri, dönemin pazara karşı olduğunu söyledi: “Durum biraz endişe verici, çünkü bu istikrarsızlık kalkınma eğrimizi etkiliyor. Fransa'nın seçim yıllarının yatırımlar için asla olumlu olmadığını biliyoruz, çünkü her şey bekliyor”.