Çinli elektrikli araç üreticileri Avrupa pazarında emin adımlarla ilerliyor
Çin'in elektrikli araçları, Avrupalı emsallerine göre rekabet avantajına sahip çünkü daha ucuzlar ve standart olarak daha fazla özellik sunuyorlar.
Çinli elektrikli araç (EV) üreticileri Chery, BYD ve Great Wall Motor (GWM) gibi çeşitli markalar, Avrupa'da istikrarlı bir şekilde pazar payı kazanarak Avrupalı otomobil üreticilerine karşı rekabet avantajı elde etti.
Önümüzdeki 5 ila 10 yıl içerisinde 20 yeni modeli piyasaya sürmeyi planlayan bu firmalar, rekabeti bir üst seviyeye taşımaya hazır görünüyor.
Bu hamlenin Avrupalı EV'lerin ve geleneksel otomobil üreticilerinin Avrupa pazarındaki hakimiyetini azaltması ve Tesla gibi diğer yabancı EV devlerinin payını azaltması bekleniyor.
Çin'in elektrikli araçları Avrupa modellerinden çok daha ucuz
Avrupa'da yeni elektrikli araçların son derece yüksek maliyeti, Çin yapımı modellerin bu kadar popüler olmasının ana nedenlerinden biri. Avrupa Komisyonu'na göre elektrikli araçların batarya dahil ortalama fiyatı 2023 yılında 45 bin 999 euro civarındaydı.
Karşılaştırıldığında, Çin'in elektrikli araçları çok daha ucuz ve standart olarak birçok ekstra özelliğe sahip. Örneğin BYD Dolphin'in fiyatı 29 bin 964 euro civarında, bu da fiyatının Avrupalı emsaline göre oldukça düşük olduğu anlamına geliyor.
Bu, Çinli otomobil üreticilerinin, düşük emisyonlu bir otomobil arayan ancak buna çok fazla ödeme yapmak istemeyen veya bunu göze alamayan Avrupalıları çekmek için iyi bir konumda oldukları anlamına geliyor.
Çinli elektrikli araç üreticileri Avrupa pazarını nasıl fethediyor?
Pek çok Çinli elektrikli araç üreticisi, son hamlesini yapmadan önce bir genişleme stratejisi oluşturmak için Avrupa pazarını incelemek ve araştırmak için yıllarını harcadı. Bu onlara tüketici davranışları, pazar boşlukları ve sorunlu noktalar hakkında benzersiz bilgiler kazandırdı.
Ayrıca sektöre aşina olan tedarikçileri, distribütörleri ve diğer önemli paydaşları dikkatli bir şekilde seçmelerine de olanak tanıdı.
Çin elektrikli araçlarının Avrupa'daki bir dezavantajı, potansiyel alıcıların Çinli otomobil üreticilerini duymamış olma ihtimali nedeniyle farkındalıktır. Bu da şirketlerin marka bilinirliğini artırmak için pazarlama ve satış harcamalarını artırması gerektiği anlamına geliyor. Bunu da spor müsabakaları gibi yüksek katılımlı birçok etkinliğe sponsor olarak başardılar.
Çinli otomobil üreticileri, elektrikli araç alıcıları için tamir ve bakım hizmetleri gibi başka sıkıntılı noktalar da belirledi. Bu sorunlara daha sağlam çözümler sunmak için hızlı ve kararlı önlemler aldıkları belirtiliyor. Bu hizmetler özellikle filo alıcıları için önemlidir ve yeniden satış değerlerinin iyileştirilmesine yardımcı olur.
Üstelik bu, ilk kez elektrikli araç satın alan ve elektrikli araçların avantajlarına henüz tam olarak ikna olmayanlar için önemli bir sorudur. Dolayısıyla etkili servis ve bakım sağlayan elektrikli araç üreticileri otomatik olarak avantajlı durumda oluyor. Elektrikli araç üreticileri de düzenleme ve güvenlik standartlarını sıkılaştırdı.
İç pazardan gelen yüksek talep, Avrupa'da satış yaparken yardımcı oluyor
Çinli müşterilerin yüksek beklentileri, üreticilerin Avrupa pazarına girme çabalarını destekliyor.
“Çinli müşteriler daha çok stil ve teknoloji odaklı. Ben sadece iPhone'unuzu ana ekrana bağlamak gibi şeylerden bahsetmiyorum. Yani, şeritte kalmanıza yardımcı olmak gibi şeylerden bahsediyorum.” AlixPartners'ın otomotiv ve endüstriyel uygulamalardan sorumlu küresel eş lideri Wakefield, Ulusal Halk Radyosu'na şunları söyledi: “Ve yarı otonom sürüş yapmanıza yardımcı olan tüm bu şeyler, örneğin Çin'de, bu özelliklerin kullanım oranı Amerika Birleşik Devletleri'nde çok daha yüksek” diye açıkladı.