Güncel Haberler

Eid al -Adha Tatilde Koşuyor: Geleneksel Ritüeller Zemin Kaybediyor

Reklam

Yardım al -Adha'nın yaklaşımı ile, bu önemli dini günün sosyal belleğe yeri ve partiye sahip bireyler tarafından kurulan ilişkiler yeniden düzenlenmiştir. Geleneksel olarak, hayranlık, işbirliği ve aile birimini simgeleyen Eid al -adha, şimdi bir tatilden daha fazlası anlamına geliyor ve birçok insan için dinleniyor.

2025 Pragma araştırmasının sonuçları, Türkiye'deki tatil algısının hızla dönüştüğünü ve bireysel tercihler ve sosyal ritüeller arasındaki dengenin yavaş yavaş değiştiğini ortaya koyuyor.

Araştırmaya göre, çoğu katılımcı partiyi bir günlük hayranlık veya sosyal dayanışma yerine bir tatil dönemi olarak görüyor.

Katılımcıların yüzde 56'sı Eid al -Adha'nın ilk kez “tatiller için çağrıldığını, bu oranın tatilin bireysel dinlenme ile tanımlandığını ve dini ve sosyal anlamdan uzaklaşarak kaçtığını gösteriyor.

Cinsiyetler arasındaki algı farklılıkları dikkat çeker. Kadınlar için parti çoğunlukla “et/kavurma” ile ilişkilidir, bu dönem çoğu erkek için tatil için bir fırsat anlamına gelir.

Aile ziyareti hala en güçlü ritüel

Eid al -Adha planlarına bakıldığında, aile ziyaretleri geleneksel terimlerin en yaygın seçimi olmaya devam ediyor. Katılımcıların yüzde 46'sı ailenin yaşlılarını ziyaret etmeyi planladı. Ancak, yüzde 17'si ülkeye gitmeyi tercih ediyor ve yüzde 15'i tatile gitmeyi tercih ediyor. Evin yüzde 12'si, evin yüzde 10'unda evde kalacak. Bu veriler, festivali geleneksel ritüellerle geçirmeyi planlayanların azaldığını ve bireysel tercihlere yönelimin arttığını göstermektedir.

Kurban oranı önceki yıllardan daha azdır. Katılımcıların yüzde 52'si bu yıl feda edileceğini ve yüzde 39'unun kesilmeyeceğini söyledi. Kurbanın yüzde 10'unun fedakarlıkta aktif bir rol üstlenmeyeceğini, ancak ailesinin keseceğini söyledi. Bu oranlar, katılımın dolaylı olarak ve bireysel sorumluluğun yerini toplu aidiyet aldığının altını çizmektedir.

Benzer bir yönelim tatillere dikkat çeker. En çok masraf alanı yüzde 40 ile tatildeyken, geleneksel alışveriş kategorileri, yiyecek ve içecekler, kozmetik ve giyim masrafları geride kalmıştır. Bu, festivalin ekonomik yansımasının dini ritüellerden ziyade kişisel zevk ve rahatlık etrafında modellendiğini ortaya koyuyor.

Festival gelenekleri birleşme noktasında

Katılımcıların yüzde 60'ı tatil geleneklerinin artık desteklenemeyeceğine inanıyor. Bu algıya dayanarak, sadece üretim veya teknolojideki fark, ana nedenler gibi, eski gümrüklerin ortadan kaybolması, “” yeni nesil bu kültürü tanımıyor “ve teknolojinin etkisini dahil etmekle kalmaz.

Araştırma verilerini değerlendiren Pragma Araştırma ve Danışman Projesi'nin uzman asistanı olan Büzingra Yenidülya, festival geleneklerinin “erozyonda” olduğunu söyledi, “bu keşif sadece kültürel sürekliliğin eksikliğinde dış faktörlere değil, aynı zamanda kolektif belleğin ve sosyal yapının iç zayıflığını” değil.

“Her üç kişiden biri yeni nesil bu gelenekleri bilmediğini düşünüyor, teknoloji (yüzde 23) ve yaşlanma (yüzde 10) gibi nedenler daha ikincil görülüyor, Yeni Jenidülya şunları söyledi:” Bu tablo, sosyolog Pierre Bourdieu “kültürel sermaye” kavramı ile yoğunlaştı. Ritüelin anlamı ve sosyal binanın değeri değil. “

Dijital kurbanların bağışları yeni nesile cevap vermiyor

Araştırmada bir diğer önemli başlık dijital bağışların güvensizliğiydi. Katılımcıların yüzde 46'sı bu güvenilir yöntemi bulamasa da, yüzde 10'u fedakarlık yerine yapılan çevrimiçi bağışların muhtaçlara ulaşmadığını düşünüyor.

Katılımcıların sadece yüzde 6'sı zaten dijital bağışlar yaptığını söyledi.

Toplamda, her iki insandan biri bu yeni yeni veya işlevsel olarak sorunlu bir uygulamayı görüyor.

Yenidükya, bu durumun dijital dönüşümün dini uygulamalara yayılmasının, teknolojik yeterlilikten ziyade bir güven ilişkisine dayandığını ve % 26 segmentin bu yöntemi hiç düşünmemesine dayandığını, dijital bağışın toplumun ve ritüelin zihinsel haritası üzerinde henüz bireysel sorumluluk ve görünürlükten uzak olduğunu gösterdiğini vurguladı. Sosyal güven ve şeffaflığın inşa edilmesine rağmen, geleneksel fedakarlık uygulamasının yerini almaktan çok uzaktır “dedi.

Yenidülya, araştırma sonuçlarının araştırma sonuçlarının, tatillerin kolektif değerlerinden uzaklaşarak pazarlandığını ve sanallaştırıldığını gösterdiğini vurguladı. Kolayca dijital veya sembolik alternatiflerle değiştirilmediğini, ancak geleneklerin dönüşümüne karşı dijital destek beklentisi olduğunu gösterir.

Sonuçlar, al -Adha yardımının toplumun hafızasına ve uygulamalarına dönüşümünü ortaya koymaktadır. Geleneksel anlamlar ve ritüeller giderek daha fazla bireysel tercih ve tatil ile değiştirilirken, bu değişimin ve belirli bir rahatsızlıktan sosyal olarak farkında olmaktan da dikkat çekiyor. Tatiller artık sadece dini değil, aynı zamanda kültürel bir kimlik testi olarak da.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu